سلام ، به وبسایت شرکت گل پخش خوش آمدید.

مات کردن شیشه

مات کردن شیشه

شیشه‌ها در ساختمان سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند. معمولا از شیشه در پنجره‌ و درهای خانه و ادارات استفاده می‌شود. جنس شیشه‌ها طوری است که به دلیل شفاف بودن، گاهی مشکلاتی ایجاد می‌کنند. مشکلاتی مانند دید به فضای داخلی خانه‌ها یا تابش مستقیم و آزاردهنده نور خورشید به فضای داخلی خانه.

روش‌های زیاد و گوناگونی برای رهایی از این مسائل وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از شیشه مات کن‌ها می باشد. ما در این وبلاگ آموزش مات كردن شيشه و انواع روش‌های آن را برای شما آماده کرده اییم .

از ساده ترین روش برای حل شفاف بودن شیشه‌ها شروع میکنیم.نصب کردن پرده روی شیشه یکی از راه حل‌هاست!اما نصب پرده می‌تواند ایراداتی داشته باشد مثلا استفاده از پرده در اداره‌ای که تعداد زیادی شیشه دارد، شاید چندان مناسب نباشد و باعث شلخته دیده شدن فضا شود.

نصب پرده در خانه هم هزینه‌ زیادی در پی دارد، علاوه بر آن، نور خورشید به راحتی‌ می‌تواند به پرده‌ها آسیب برساند.

یا حتی عده ایی ممکن است از پرده خوششان نیاید اینجاست که مات کردن شیشه ها به کمک شما می آید.

امروزه مات کردت شیشه ها بسیار طرفدار پیدا کرده است چرا که با مات کردن شیشه به روش‌های مختلف می‌توان هم در هزینه‌ها صرفه جویی کرد و هم فرد در انتخاب طرح و میزان مات بودن شیشه نقش دارد.

روش های مات کردن شیشه

  • استفاده از برچسب‌های شیشه مات کن
  • مات کردن به روش سند بلاست
  • مات کردن از طریق اسید شوری
  • و در آخر یک روش جدید و راحت را میخواهیم به شما معرفی کنیم که بسیار پرطرفدار می باشد استفاده از اسپری مات کننده شیشه
  1. برچسب های شیشه مات کن برای مساحت کمی از شیشه ها استفاده می شود ابتدا باید شیشه را پاک و تمیز کنیدحالا برچسبی که از قبل تهیه کرده‌اید را بر اساس اندازه‌ شیشه برش دهید.بعد از طی کردن مراحل بالا و آماده کردن همه چیز باید نسبت به جدا کردن لایه چسب اقدام کرد زیرا برچسب با چسب پوشیده شده است که نباید آلودگی در سطح آن ایجاد شود و به همین دلیل لایه نازک برای محافظت از چسب روی آن قرار داده شده است. و سپس پس از جدا کردن به شیشه بچسبانید و قسمت های اضافی آن را برش بدهید.
  2. عملیات مات کردن به روش سند بلاست را بهتر است افرادی که در این کار ماهر هستند انجام دهند. پس توصیه می کنیم به وسیله اپراتور در محل نصب شیشه اجرا‌ شود.عملیات سندبلاست برای مات کردن مساحت زیادی از شیشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نکته را باید ذکر کنیم که این روش مات کاری به صورت دستی و خودکار انجام‌ می‌شود.
  3. و مات کردن شیشه به روش اسید شوری . این روش از مات کردن عمدتا در کارخانه انجام گرفته و برای تولید شیشه‌های مات مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد. در مورد روش اسید شوری باید بگوییم که نمی‌توان آن را در خانه اجرا کرد و نیازمند حداقل دانش فنی زیادی است.
  4. مات کردن به روش اسپری شیشه مات کن .این روش مات کردن شیشه به افراد حرفه‌‌ای احتیاجی ندارد و می‌توانید خودتان آن را اجرا کنید.این اسپری‌‌ها را به راحتی میتوانید در فروشگاه ها پیدا کنید در رنگ و طرح های مختلف.هنگامی که اولین لایه از اسپری را انجام دادید باید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا اسپری مات کننده خشک شود.بعد از آن که اسپری به طور کامل خشک شد، اگر میزان مات بودن شیشه کم بود‌ و راضی نبودید می‌توانید یک لایه دیگر از مات کننده را اجرا کنید.

و در آخر به یک جمع بندی میرسیم

مات کردن شیشه، عملیاتی است که در خانه‌ها و ادارات مزایای زیادی‌ دارد.و برای مات کردن همان طور که گفته شد روش های مختلفی وجود دارد.

که امروزه استفاده از اسپری های مات کننده شیشه بسیار طرفدار دارد چراکه هزینه کمتری نسبت به روش های دیگری دارد و نیاز به مهارت خاصی ندارد و در زمان صرفه جویی میکند.

 

اسپری های مات کننده شیشه گل پخش جهت مات نمودن شیشه ها و سطوح پلاستیکی براق استفاده میشود.

هم چنین در قسمت های شیشه ای کارهای تزئینى و دکوراتیو و مات کردن ظروف شیشه اى و پلاستیکى شفاف پیشنهاد مى گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.