سلام ، به وبسایت شرکت گل پخش خوش آمدید.

تاثیرگذاری رنگ ها

تاثیرگذاری رنگ ها

رنگ یک ابزار ارتباطی قدرتمند است و می تواند برای نشان دادن عمل ، تأثیر بر خلق و خو و حتی تأثیر بر واکنش های فیزیولوژیکی استفاده شود. برخی از رنگها با افزایش فشار خون ، افزایش متابولیسم و ​​خستگی چشم ارتباط دارند. بنابراین سوالی که مطرح میشود این است که رنگ دقیقاً چگونه کار می کند؟  رنگ چگونه بر روحیه و رفتار تأثیر می گذارد؟

چرا رنگ چنین نیرویی قدرتمند در زندگی ما است؟ چه تاثیری می تواند بر بدن و ذهن ما بگذارد؟

طیف رنگی

رنگهای موجود در  طیف قرمز به عنوان رنگهای گرم شناخته می شوند و همانطور که گفته شد شامل قرمز ، نارنجی و زرد می شوند. این رنگهای گرم احساساتی اعم از احساس گرما و راحتی تا احساس خشم و خصومت را برمی انگیزند.

رنگهای طیف آبی به عنوان رنگهای سرد شناخته می شوند که شامل آبی ، بنفش و سبز می شوند. این رنگها اغلب آرام توصیف می شوند ، اما همچنین می توانند احساس غم یا بی تفاوتی را به ذهن متبادر کنند.

رنگها در ترافیک

در بسیاری از فرهنگ ها ، قرمز به معنی خطر است. علائم راهنمایی و رانندگی که نیاز به توجه و واکنش فوری دارند معمولاً قرمز هستند. این انتخاب خوبی است ، تأثیرات رنگ بر رفتار اعمال می شود.

از دیدگاه عصب شناسی ، قرمز کردن آنها انتخاب عاقلانه ای است. در مغز ما ، اکثر سلولهای مسئول بینایی رنگ آماده پاسخ به رنگ قرمز هستند. بنابراین رنگ قرمز توجه ما را بیشتر جلب می کند. بنابراین ، ما می توانیم سریعتر به نشانه قرمز پاسخ دهیم.

رنگ ها روی سلیقه ما تاثیر می گذارند.

آیا می دانید رنگ غذا می تواند اشتهای ما را افزایش داده و بر طعم ما تأثیر بگذارد؟ پرتقال اشتها را افزایش می دهد و اغلب برای بسته های غذایی و در رستوران های فست فود استفاده می شود. رنگ آبی باعث انزجار و از دست دادن اشتها می شود زیرا هیچ غذای طبیعی در آبی (روشن) وجود ندارد.

به عنوان مثال شرکت نستله به تازگی شکلات کیت کتی را با طعم چای ماسالا به بازار عرضه کرده است که زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است به این علت که سبز معمولاً رنگی نیست که با شکلات ، دسر و شیرینی همراه باشد. زیرا تداعی رنگ سبز در محصولات لبنی نشان دهنده خرابی محصول میباشد بنابراین ، این ارتباط رنگی ممکن است برخی از اروپایی ها را از تلاش و لذت بردن از این نسخه شکلات بازدارد.

رنگ بر درک دما تأثیر می گذارد

این که شما احساس گرما یا سردی می کنید می تواند به تن رنگ محیط شما بستگی داشته باشد. در اتاقی که در دمای رنگ گرم رنگ آمیزی شده است ، احساس دمای بالاتر از دمای مشابه در یک اتاق با رنگ سرد احساس می شود. رنگ آبی نشان دهنده زمستان ، یخ ، آب ، طراوت ، باران ، باد است و هنگام سردی لب های شما کبود می شود. رنگهای گرم مانند قرمز یا زرد تصاویری مانند آتش ، خورشید و تابستان را در ذهن شما ایجاد می کند. بی دلیل رنگ های گرم و سرد نامیده نمی شوند.

رنگ ها و احساسات

رنگهای گرم مانند قرمز ، زرد و نارنجی باعث برانگیختن احساسات برانگیزنده تری مانند عشق ، اشتیاق ، شادی و عصبانیت می شوند. رنگهای سرد مانند آبی ، سبز و بنفش با آرامش ، غم و بی تفاوتی ارتباط دارند. رنگها می توانند باعث تحریک این حالتها و احساسات شوند.

روانشناسی رنگ به عنوان درمان اجرا میشود

چندین فرهنگ باستانی ، از جمله مصری ها و چینی ها ، از کروموتراپی یا استفاده از رنگ ها برای درمان استفاده می کردند. گاهی از کروموتراپی به عنوان نور درمانی یا رنگ شناسی یاد می شود.

رنگ شناسی هنوز هم امروزه به عنوان یک درمان جامع یا جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال :

  1. رنگ قرمز برای تحریک بدن و ذهن و افزایش گردش خون استفاده می شود
  2. رنگ زرد باعث تحریک اعصاب و تصفیه بدن می شود
  3. نارنجی برای بهبود ریه ها و افزایش سطح انرژی استفاده می شود.
  4. آبی بیماری ها را تسکین می دهد و درد را درمان می کند.

نتیجه

بنابراین نتیجه نهایی چیست؟ متخصصان دریافته اند که در حالی که رنگ می تواند بر احساس و عملکرد ما تأثیر بگذارد ، این تأثیرات منوط به عوامل شخصی ، فرهنگی و موقعیتی است.

اما بدانید که رنگ ها اثرات زیادی بر روی زندگی ما دارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.